Decupage technika

2011.09.08. 10:00


Mint ahogy korábban ígértem, egy új technikát fogok nektek bemutatni.

Az úgynevezett decupage technika lényege tulajdonképpen, hogy egy szalvéta legfölső rétegével vonjunk be egy fa felületet.

Első lépésként a korábbi alkotásaimkor is használt akril festékkel festem le a felületet, egyfajta szigetelésként. Így a ragasztót nem szívja be a fa, és jól fog ragadni a szalvéta hozzá. Arra azért figyeljünk, hogy halvány pasztell színű festéket használjunk, vagy ha van, akkor fehéret, ugyanis a vékony szalvétán nagy valószínűséggel (minta és szín függvénye) át fog ütni.
   

Figyeljünk a szalvéta rétegeinek szétválasztásakor arra oda, hogy általában 3 rétege van. Az alsó könnyedén, szinte magától elválik a másik kettőtől, viszont a felső két réteg megtévesztően jól össze tudnak tapadni. Ha 2 réteget ragasztunk, akkor csak az alsó fog odaragadni jól, és a felsőt már nem áztatja át a ragasztó.

Ha megszáradt a festék, kenjük be egy kis szakaszok a felületet a dacupage ragasztóval, és simítsuk rá a szalvétát. A ragasztó jól át fogja áztatni a vékony papírt, így az könnyen fog szakadni, ezért csak óvatosan. Amikor a szalvétát felsimítjuk, finoman feszítsük ki, hogy ne gyűrődjön, mert aztán már nem igazán lehet korrigálni. Minimálisan amúgy tugalmas és nyúlik is a szalvéta.

Ha sikerült, beragasztózhatjuk a következő szakaszt, és haladhatunk tovább.

Ha körbe értünk, ragasztózzuk be a belső oldalt is, és simítsuk be a lelógó részeket.

Végezetül az egész karkötőt kenyjük át egy fedőlakkal. Én erre nem akartam külön pénzt áldozni, így olyan felületek esetén, ami nincs állandó nagy igénybevételnek kitéve, lakk helyett az eddig használt ragasztót is használhatjuk, száradáskor ugyanis átlátszóvá válik. Nyugodtan 2-3x is bekenhetjük a tartósság érdekében.

Ilyen lett, amikor elkészült. Csináltam még másokat is ugyanezzel a technikával. Lejjebb ezeket is megnézhetitek.

Ez a karkötő sajnos annyira nem nyerte el a tetszésemet, mint az előző, így tervezem, hogy egyszerűen, mintha sima nyers fa lenne, újra kezdem az egészet, és egy másmilyen mintájú szalvétát ragasztok rá. Bár ahogy magamat ismerem, ez megmarad a tervezés szintjén. Valahogy a remekműveim kiegészítő maceráira lusta vagyok. A sminkes dobozomba például még azóta se sikerült tükröt és szalagot ragasztani.

Ezt a mini ládát viszont nagyon imádom. Tenyérnyi az egész. Az apró köves fülbevalóimat tárolom benne.

Ne féljetek különböző mintájú szalvétákat összekombinálni. Szerintem legalábbis a zöld csíkos rész nagyon jól feldobja a fekete komolyságát. :)

És végül az órám. Kézműves boltokban az óraszerkezetet is meglehet venni. A pöttyöket illetve az óramutatót egyszerű üvegkontúrral festettem, mert ezt találtam itthon. Arra azért figyelni kell, hogy a plusz réteg miatt ehogy szoruljanak a mutatók. Én ezt egy körömreszelő segítségével korrigáltam.

Remélem kedvet kaptatok ti is a kreatívkodáshoz, és alkottok valami szépet! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr943196405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása