Akciók csapdájában

2011.11.03. 09:04

 Akciók mindig mindenhol vannak, mindig másmilyen ürüggyel, de egy biztos: semmi sem az, aminek látszik. Gondoljatok csak bele: egy boltnak veszteséges, pontosabban csak kevésbé nyereséges leakciózni valamit, minek tenne ilyet? Leszámítva azon selejtes darabokat, ami még a kutyának sem kell. Ott inkább menjen el áron alul, mint sehogy. Na de alapvetően az akció a boltnak üzlet, és nem nekünk. Most leginkább a saját tapasztalataimat fogom megosztani veletek.

Kezdjük az elején."akár 50% kedvezmény". Jogilag korrekt, hiszen ott van az 'akár' szó, viszont kb 26x kisebb betűméretben, mint az óriási '50%'. Na de mi fogad az üzletben? Minden teljes áron van. Pontosabban ott a hátsó polcon van 4-5 fogas, amin 30%-os kártya fityeg. Na azok a darabok általában olyanok is, és valahogy 50%-os ruha sosincs, vagy egy darab, és az is olyan, hogy még felmosórongynak se venném meg.

"Szezon végi kiárusítás". Ezekben az a cseles, hogy valahogy a sok akciós termék közül csak azokra nincs kedvezmény, ami tetszene, az indoklás pedig az, hogy ez már az új kollekció. Egyik alkalommal például leakasztottam egy női ruhát az egyik fogasról, egyszerű kis pamut ruha, apró csipkékkel a tetején, semmi extra. Hihetetlenül olcsó volt, jól is állt,meg is vettem, viszont amíg sorban álltam a pénztár előtt, kiszúrtam egy másik fogast, ahol pontosan ugyanilyen ruhákat láttam. Megnéztem azokat is, hátha másik színben jobban tetszene. Amikor megnéztem az árcédulát, vettem észre, hogy azok a ruhák 4000Ft-tal drágábbak. Majd megláttam a kiírást, hogy új kollekció. Ezek után nyilván kíváncsi voltam, hogy mitől más az új mint a tavalyi. 10 percen keresztül hasonlítottam össze az olcsó és a drága ruhát, de semmilyen különbséget nem találtam. Úgyhogy feladtam, hogy próbáljam megérteni ezt a dolgot. Egyszerűen csak elhoztam az olcsóbbat.

A katalógusban meghirdetett termékek. Elég gyakran fordul elő, hogy amikor az újságból kinézett terméket keresem, nem találom sehol, az eladó válasza pedig az, hogy még nem érkezett meg, de gyakrabban, hogy már elfogyott. Ez kissé hihetetlen amúgy egy 4 napos akció első napján és büntethető is, de ez van. Ennél már csak az volt a szebb, amikor cipőt akartam venni, még jó néhány évvel ezelőtt. 41-42-es a lábam. Amikor méretet kértem az eladónőtől, akkor első körben felvilágosított, hogy az egy női cipő. Közöltem, hogy igen tudom, de még mindig 41-42-est szeretnék. Majd szájbarágós stílusban, mert nyilván nem értettem az előbb a lényeget, közölte, hogy ez női cipő, csak női méretben van. Majd ezek után megkérdezte, hogy kinek lenne. Miután válaszoltam, hogy nekem, azután kijött a pult mögül, úgy nézte meg a lábamat, majd kihívta hátulról a kolléganőjét, hogy ő is nézze meg. Úgy éreztem magam, mint valami cirkuszi látványosság. Azóta persze már a cipőgyártók is felébredtek, és már nem extrém dolog, ha valaki 41-es körömcipőt szeretne.

Van olyan is, hogy minden termékre vonatkozik egy bizonyos százalék. Találkoztam már olyannal, hogy a ruhákon nincsen átszámított akciós ár, mégis azt mondják, hogy a termékek árából már levonták, és a kedvezményes ár szerepel a cédulákon. Ergo eredeti áron adják el, akciónak álcázva. Ugyanez másképp: amikor előbb jól felviszik az akciós termék árát, aztán óriási reklámhadjáratot indítanak, amikor azt leárazzák az eredeti szintre. Persze jól hangzik a 30-40 százalékos árcsökkentés, de mihez képest? 

Vagy amikor a kedvezményes polcról választasz, és fizetnél, akkor derül ki, hogy az nem is akciós, csak -az eladó szerint - valószínűleg az egyik vevő rossz helyre akasztotta vissza a terméket. 

Az is előfordult, hogy a cédulán látszott az eredeti ár, az akciós ár, és a kedvezmény mértéke. Csakhogy én fogtam magam, és képes voltam kiszámolni, hogy a 6999Ft-os termék 30%-os akcióval nálam sehogy sem 5699Ft.

Ami viszont kifejezetten felháborít, az például a glamour napok. Az egyik fele az, hogy a kupon szerint a vásárlás végösszegéből jár 20%, azonban a kasszánál közlik, hogy csak egy adott termékből. És ahelyett, hogy automatikusan a legdrágább termékről húzná le a százalékot, megkérdezi, hogy melyik legyen akciós. A másik fele, hogy erre a néhány napra eltüntetik a csinosabb, jobb, és az új kollekciós termékeket. Szóval azok maradnak csak a polcon, amik amúgy nyakukon maradnának. De ezt olyan pofátlan szinten, hogy egyszerűen polcok sokasága áll üresen, a maradék állványon és csak szellősen lóg ez az. Pedig az akció előtt és után is roskadoznak a polcok az áruktól.

Amit még kifejezetten "kedvelek", hogy aznap mikor kiteszik az új termékeket, mindenből ami tetszik, valahogy csak 34, esetleg 36-os méretet találok. Szerintetek tényleg léteznek olyan boltok, amik nem képesek emberméretet berendelni, vagy az eladók azokat már félrerakták maguknak és a rokonságnak?

Van olyan is, hogy az adott termék, vagy vásárlás összeg mellé ajándékot reklámoznak. Csak valahogy elfelejtenek szólni az eladók erről, ha viszont szemfüles vagy, és rákérdezel, az a válasz, hogy elfogyott.

Gyakran csinálják amúgy azt is a boltok, hogy nem írnak konkrét időintervallumot az akcióra, mert így nem büntethetik őket azért, hogy az akció első napján sincs már a kedvezményes árú termékből. 

Csereakciók. Főleg szövetkabátot szoktam így venni. Viszont nagyon gyakran csak a kasszánál derül ki, hogy ilyen-olyan ok miatt a használt kabát árát nem számítják be az újba, esetleg nem úgy számítják be, ahogyan meghirdették, de ha már beszámítják, azt már régen beépítették az új árába. 

És a kedvenc mondatom: "Akciós terméket nem áll módunkban cserélni." Erről olvastam valahol, hogy a bolt köteles minden termékre 3 napos cseregaranciát vállalni, ahol indokolni sem kell, hogy miért hoztad vissza, és ezen túlmenően a tájékoztató füzetben meghatározott ideig bármilyen meghibásodás esetén a javítást vagy cserét biztosítani. Cipőknél ez általában fél év. Reklamálni csak abban az esetben nem lehet, ha valamilyen termékhiba miatt van az adott áru leakciózva. Például ha egy magassarkú női csizmának törött a sarka, és emiatt akciós, akkor logikusan ezért nem reklamálhatsz, azért viszont igen, ha például feljött belül a talpbélés, vagy elromlott a zippzár. Vagy gyakran a méretkülönbség miatt akciózzák le a cipőt. Ebben az esetben elvileg teljesen ép termékről beszélünk.

Szóval ezek után kétszer is gondoljátok meg, hogy melyik akciónak hisztek. Viszont azzal az indokkal sose vegyetek semmi, hogy így spórolsz. Mert hiába veszed meg 10000Ft helyett 6000Ft-ért a terméket, akkor nem 4000-t spórolsz, hanem 6000-t költesz. Kivéve, ha tényleg szükséged van arra a dologra, és már hónapok óta kinézted, csak valami kedvezőbb árra vártál. De azt hiszem az ennyire tudatosan vásárló hölgyek nincsenek túl sokan.

 

 

 

Ez a bejegyzés a TeszVesz blogger versenyén indul: www.teszvesz.hu/bloggerverseny

Jelentkezz Te is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr513344182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása