Szóval akkor az úgy volt, hogy karácsonyra anyutól kaptam egy kupont, ami egy egyszeri, egy alkalmas, 1.5 órás japán manikűr tanfolyamra szól. Igen, az egészben ez az izgi, hogy tanfolyam, nem csak úgy megcsinálják a körmöd, hanem megtanulod te magad is.

Hogy mi is a japán manikűr? Nos íme a "hivatalos" válasz: Ha a körmünk töredezik, akkor remek módszer a gyógyítására a japán manikűr, ami természetes módon teszi erősebbé, sőt fényesebbé a körmeinket. Ekkor méhviaszt dolgoznak bele a körmeinkbe, s ezután következik a polírozás. A köröm rendszeres kezeléssel nagyon erős lesz, s ráadásul a fénye is megmarad. Az eljárás teljesen természetes, így semmilyen mértékben nem károsítja a körmöt. 

Ez így igaz is, és még izgalmasan is hangzik...de a tanfolyam...hát....kezdjük az elején.

Először is nem egy szépségszalont találtam a megadott címen, hanem egy panelházat. De semmi gond, ahova évekig jártam fodrászhoz, az is egy panel garázsából lett kialakítva. De ez meg sem közelítette azt a szintet. Durván egy 2x2m alapterületű helység, ami fölött 180cm magasságban egy galéria található. Az sem tágasabb. Eleve bejutni sem tudtam, mivel nem volt kiírva a kaputelefonon, hogy melyik is a körmös csengője, így hát kínomban megnyomtam az egyetlen cég csengőjét. Kb valami ügyvédi iroda lehetett. Kijött egy hölgy, beengedett, és sűrű bocsánatkérések közepette elrebegtem neki, hogy valójában a körmöshöz jöttem. Mondta, hogy a villanykapcsolónak kinéző dolgot kellett volna megnyomni. És csakugyan, a műkörmös is megerősítette ezt, majd hozzátette, hogy régen volt kint címke, de mindig leszedték, ő meg megunta újra és újra kirakni. Remek.

A miniszalonban csak ketten voltunk, illetve a csajszi kutyája, mellesleg beagle, aki tökre depressziós volt. Mielőtt nekikezdhettünk volna az oktatásnak, a körmös kiugrott kutyát sétáltatni, majd wc-re, én meg addig nézelődtem. Félkész lambéria, szétesett fiókos szekrény, az asztal is egy mezei kisméretű ebédlőasztal volt, viaszkosvászonnal letakarva, nem olyan profi ahol eleve bele van építve az asztalba egy kis párnázott kéztartó. A hely kb annyi volt, hogy ha leültem a székembe, ő csak akkor tudott kimenni, ha felálltam, és kiengedtem.

Szóval visszaért és nekikezdtünk. Kérdezte, hogy szoktam-e manikűrözni. Nem állítom, hogy teljesen értettem a kérdést, de válaszoltam, hogy körmöt reszelni szoktam. Kérdezte, hogy bőrt visszatolni, levágni stb, ilyesmi? Mondom nem. Szóval akkor nekem alapból ilyen szépen nő? Ezek szerint. Majd azt is megállapította, hogy szép ápolt körmeim vannak. Mondtam, hogy néha reszelek rajta egy kicsit. Ekkor előkapott egy reszelőt, és kicsit igazított a körmeimen, mert hogy a szélek nem voltak teljesen párhuzamosak. Oké.

Ezek után rátértünk a körömlakkozás rejtelmeire. Elmondta, hogy a sötét lakkok sárgítják a körmöket, és hogy egy átlátszó lakkal alá kell lakkozni, és a 2 réteg színes körömlakk után egy fedőréteg is kell, szintén átlátszó, így összesen 4 rétegben lakkozunk. Oké, csak sajna nekem van hogy a 2 réteg sem hajlandó megszáradni, de sebaj. Szóval kifestettük a körmeimet, ezen is túl voltunk.

Ezek után kérdezte, hogy szoktam-e dekorálni. Mondtam neki, hogy próbálkozom vele néha. Elmondtam, hogy miket csináltam már, és miket tudok, majd megállapítottuk, hogy túl profi vagyok amatőrnek. Csak mert van dekorlakkom, és próbálkoztam már ilyen olyan csíkokkal, francia lakkozással, és celluxxal még a kétszínű körömlakk is megy. Azért mutatott pár új mintát. Ezekből is volt amit már ismertem, hiszen csináltattam már meg a körmöm, de volt egy-kettő olyan ötlet, ami nem bonyolult, de láttam benne fantáziát. Minden mintát gyakoroltam legalább 5x, majd mindig mondta, hogy na melyik tetszik még, melyiket próbáljuk ki? Bevallom egy idő után már untam, hiszen az alapelvek ugyanazok. 

Már ott tartottam, hogy megkérdezem, hogy meddig tart az oktatásom, hiszen  időről időre megjegyezte, hogy éhen hal, és ma még nem evett semmit, és bár felajánlott nekem csokit többször is, ő csak biokölesgolyót evett. Miközben oktatott, 4x telefonált, és vagy 8 sms-t küldött, 2x szaladt ki a kocsihoz, és eleve kutyasétáltatással indított, szóval izgi volt.

Mikor már azt hittem vége, közölte, hogy akkor most térjünk rá a japán manikűrre. Na ez a mondat meglepett. Mert azt mondta, hogy mivel nekem nincs szükségem a sima manikűrös dolgokra, úgy gondolta lakkozni tanít, hogy ne csak félóra legyen az oktatás. Jaaa jóóó....mondhatta volna előbb is, én meg már a lényeg előtt menni akartam. Szóval a japán manikűr a gyenge töredező körmök megerősítésére jó. Ahhoz képest, hogy dícsért, hogy milyen jól ápolt a körmöm, és nincs is olyan rossz állapotban, tök rövid, mert gyenge, és törik, és szétválnak a rétegei. Milyen ami rossz állapotban van? Szóval ezekután az történt, hogy egy polírozó reszelővel "felbolyhosítottuk" a körmeimet. Ergo egyszerűen átreszeltük. Ezek után rátettük valamilyen csodaport, amit egy másik fajta polírozóval kellett beledörzsölni, és ennyi. Ez a japán manikűr. Megvoltunk vele 5 perc alatt. Azért hogy teljes legyen a dolog kaptam a végére egy lakkozást, és bőrápoló olajjal bekente a körömágyamat.  Mit ne mondjak, én kicsit...najó....nagyon csalódott vagyok. Azt hittem valami fantasztikus dolgot fogok tanulni, nem azt, hogy kb hogyan lehet bekrémezni a kezem, de hogy ne végezzünk túl hamar, megmutatom hogy kell virágot rajzolni, bár amúgyis tudtad már.... 

Amúgy maga a dolog, az a csodapor, abban látok fantáziát, hogy szép fényes lesz a körmöd, és ilyen vitaminos dolgot dörzsölsz bele, szóval nem tartom kizártnak, hogy beszerezzek egy készletet, és csinálgassam magamnak, na de hogy ez egy félárú akcióban is több ezer forintos tanfolyam volt, azt azért átverésnek érzem. Amit elmondott, gyanítom a dobozra is rá van írva. Arról nem is beszélve, hogy ahogy rákerestem a készletre, mindegyikben 1-es és 2-es számú tégely is van, míg mi csak egyet használtunk. Na de annyi baj legyen, legalább elmondhatom, hogy én már japán manikűr tanfolyamon is voltam.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr564177509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása