Háziasszonyképző

2012.03.02. 14:41

 Szeretnék veletek egy saját receptet megosztani. Történt ugyanis, hogy a párom elköltözött, én meg így félig itt, félig ott megoldásban ingázom a város két átellenben lévő csücske közt. Így hát mivel mostanában úgysincs sok dolgom, szívesen teszek-veszek, takarítok, mosok, főzök az új lakásban. Na nem mondom, hogy profi mód végzem a dolgom, de azért próbálkozom. Túl vagyok például életem első krumpli levesén, és a pörkölt ill. brassói főző tudományom tökélyre fejlesztettem. Most azonban vendégségbe megyünk. Magam sem tudnám megfejteni, hogy milyen rokoni kapcsolatban fogok állni a házigazdával, ha egyszer majd összeházasodunk a párommal, úgyhogy inkább csak annyit mondok, hogy az én leendő kis férjecském bátyjának a feleségének az anyukájának a családjához megyünk.

Mivel már nem a leendő anyósommal megyünk együtt, hanem mint önálló párocska, úgy vélekedtem, nekem is illenék valamit vinnem. Mivel sokan leszünk, általában ilyenkor mindenki visz valami kis apróságot. Apróság alatt kajára gondolok. Ilyenkor mindig van házi készítésű kőrözött, tojáskrém, saláta, sült máj...stb És persze valami torta vagy sütemény. Nem akartam ilyen hidegtálas dolognak nekifogni, mert ki tudja pontosan ki mivel készül, és akkor azokon felül valami újat kitalálni. Elég az amit mások visznek. Hallottam, hogy csokoládé torta, és zserbó is lesz. Ez már így kimondva is annyira töményen édes, hogy csak nem viszek még több édességet. Na de akkor mit? És akkor eszembe jutottak a kedvenceim. Sajtos rúd, és citromtorta. A sajtosrudat nem részletezném, egyszerűen egy gyorsfagyasztott levelestésztát csíkokra kell vágni, megszórni sajttal, majd 10-15 perc alatt megsütni. Ennyi az egész. Persze azért nekem ez is nagy izgalom volt, mivel még sosem csináltam ilyet, de tényleg nem lehet elrontani. 

Jöjjön akkor a citromtorta, vagyis nem is torta, de nem is tudom hogy nevezzem. Nyáron szokott anyu ilyet csinálni, amikor nagyon meleg van, mert olyankor valahogy senki sem akar enni, főleg nem ilyen nagyon laktató ételeket, és csak az üdítő és a fagyi csúszik. Mivel a legnagyobb melegben a citromos fagyi oltja leginkább a szomjunkat, a sütemény ízvilágába is ezt a hűsítő krémes citromos kombinációt próbálta anyu belecsempészni. Sikerült. Egy kis tavaszsürgetésnek is szánom ezt a sütit, mert bennem egyértelműen összefonódott a jó idővel.  Mivel anyu nem emlékezett pontosan a receptre, neten keresgéltem, és 3-4 másik receptből gyúrtam össze a sajátomat, amit most le is írok nektek.

Először is 2,5 dcl habtejszínt egy tasak vaníliás cukorral elkevertem Habverővel egy percig habosítottam alacsony fokozaton, majd hozzáadtam egy tasak habfixet, és nagyobb fokozaton habbá vertem. A legtöbb helyen 2 deci tejszínt írnak, de mivel a zacskós kiszerelés 2,5,nem akartam ezzel külön bajlódni. Sok helyen rendes cukorral vagy porcukorral keverték el a habot, de ezek zöme epres vagy málnás süti, én nem akartam túl édesre csinálni, főként hogy anyu emlékei szerint egyáltalán nem szokott bele cukrot tenni.

Ezek után egy másik tálban egy doboz mascarponet, 2 doboz citromos joghurttal elkevertem, reszeltem rá egy kis citromhéjat, és nem túl sok porcukorral meghintettem. Tényleg csak jelképesen, de sok recept, ugyancsak a málnások 10dkg cukrot javasoltak. Hozzáadtam a felvert habot, és elkevertem. Mivel több tejszínt is használtam mint kellett volna, valamint anyu úgy gondolta, hogy ha tejszínt tesz bele, akkor mascarponet nem, utólag dobtam még egy kicsit a citromos ízen, mert nem éreztem elég dominánsnak. Zacskós reszelt citromhéjat adtam még hozzá, valamint egy fél citrom levét facsartam bele. Elkevertem, és kész is a krém.

Egy tálba tejet öntöttem, egy zacskó vaníliás cukorral és egy csipet reszelt citromhéjjal elkevertem. 3 zacskó 100g-os babapiskótát használtam el. Az első réteg babapiskótának csak a tetejét kell egy pillanatra a tejbe mártani, a következő rétegeket viszont már bele kell forgatni a tejbe. De nem kell, hogy nagyon megszívják magukat. Egy edénybe beleraktam egy réteg babapiskótát, majd citromlevet csepegtettem rájuk, és csak azután tettem rá a krémet. Ezután még egy réteg piskóta, de fontos, hogy ellentétes mintában rakjuk, mint az előző réteget, hogy a tálalásnál ne essen szét a szelet. Pár csepp citromlé, és ismét a krém. Nekem ezzel meg is telt az edény, el is fogyott a piskóta, de persze 3 emeletes is lehet, ha valaki olyat szeretne. Végül citrom karikákkal díszítettem a tetejét, majd beraktam a hűtőbe. Legalább 3-4 órát kell a fogyasztás előtt hűlnie, de legjobb ha már az előző nap elkészítjük.

Ennyi az egész. Leírva talán kicsit sok, de annyira nem nehéz. A kép az én sütimről készült ám, nem csak úgy lementettem valahonnan. :)

Remélem mindenkinek ízleni fog! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr694284573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása