A napi bevásárlást intézve, néhány rendőrbe botlottam az egyik sarkon, amint épp egy punknak tűnő fiatalemberrel beszélgettek. Majd a következő sarkon is kisebb rendőrcsoport fogadott. A klauzál téren hangfalak és nemzetiszín zászlók sorakoztak.

-Na vajon mi van itt? -fogalmazódott meg bennem a kérdés. A következő pillanatban egy huszonéves banda jelent meg, nem éppen elegánsan, és azt kiabálták, hogy "Vesszen Trianon, vesszen Trianon!!!" Meglepő zászlókat vittek magukkal, ugyanis azon a szokásos nagymagyarország mellett az árpádsáv nem piros fehér, hanem fekete lila volt. Na én még ilyen színösszeállításban nem láttam. Nem kizárt, hogy én nem vagyok eléggé naprakész. Googleban sem találtam meg a trianoni fekete lila zászlót. :(

A környező utcák mindegyikén rendőrök és járőrkocsik gyülekeztek.

De ami különösen furcsa volt, hogy ezek a demonstrálók, persze nem mind, de elég sokan odamentek a rendőrökhöz, köszöntek, kezetfogtak...

Gondoltam vásárlás után ismét arra megyek, hogy megtudjam mi történik. Már ha történik addig valami...

Mire visszaértem, addigra előkerült egy két jobbikos zászló is. 

Egy 17 körüli fiú teljesen feketében, a 40 fokban verset szavalt. Nem sokat sikerült belőle elcsípnem, csak hogy "üzenet a háznak(hazának?!)......most is van sok kőmíves kelemen, de most nem hamuval építünk falat, hanem hittel és dicsőséggel...." vagy valami ilyesmi, és utána úgy folytatódott, hogy akár egy istentiszteletnek is elment volna. Na ekkor álltam tovább...

Aztán némi kutakodás után megtaláltam a neten, hogy mi is történik...bár a kiabáló csoportból ki is találhattam volna: "A Magyar Nemzet ellen elkövetett legnagyobb kegyetlenségre és igazságtalanságra emlékezünk" - szóval trianoni megemlékezés zajlik épp.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr312956863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása