Olvastam egy cikket nem is olyan régen, a metro újságban, ahol az egyik olvasó számolt be a BKV-s tapasztalatairól. Nos ő személy szerint 7 éve nem használ semmiféle tömegközlekedési eszközt, a korábbi kellemetlen élményei miatt, de most a kisfia kérése miatt mégis megtette.

Ez az egy utazás során sikerült átlátnia az egész helyzetet, és levelet is írt róla a szerkesztőségnek, miszerint az utasok bliccelnek, agresszívek és le a kalappal az ellenőrök előtt, hogy ilyen pénzért vállalnak ilyen állást. Nem azért, de az ellenőrök kb. 8 általánossal büszkélkedhetnek, jobb esetben talán egy érettségit is sikerült összekaparniuk, és van állásuk. Ezért inkább hálások lehetnének, hiszen sem szellemi tevékenységről, sem fizikai munkáról nem igen beszélhetünk esetükben.  Ilyen pénzért? Milyenért? Mint egy kezdő szakorvos? Jó, tegyük fel, hogy kevesebb, akkor már csak annyi a fizetésük, mint egy diplomás egyetemi oktatónak. Cserébe nem kellett évekig tanulniuk, és az ácsorgáson, kívül nem is nagyon kell semmit sem csinálniuk. Már az is nagy szó, ha ránéznek a bérletemre, amikor köszönök nekik, nem hogy visszaköszönni. És akkor azt még nem is említettük, hogy nem csak az ellenőr, hanem az egész családjuk ingyen utazhat a BKV-n.

A cikk írója felháborodott azon, hogy sokan bliccelnek, és ezért tart itt a BKV. Nem azért, de egy havi bérlet durván 10 000 Ft. Akinek nincs pénze autóra, nem lehet hogy a buszbérlet megvásárlása is nagy érvágást jelent? Főleg, ha az iskolás gyerekeinek is kell venni. Azért egy 2-3 gyerekes család, ami azért nem egy nagycsalád, 30-35 ezer forintot fizet havonta azért, hogy jó esetben az alsó lépcsőn osztozva a többi utassal eljusson az iskolába/munkahelyre. Azért a családi kasszát egy ekkora összeg megterheli, hiszen a villanyszámlát is muszáj kifizetni. És akkor még nem jöttem elő a kis nyugdíjasokkal. Arról nem is beszélve, hogy nem azok bliccelnek, akik nap mint nap busszal, metróval járnak, hiszen egyrészt a metrónál mindig kérik a bérlet felmutatását, másrészt nem éri meg ezt a mindennapos plusz stresszt.

Szóval az alkalmi utazók nem fizetnek, amit már kicsit én is nehezményezek, hogy ha egyszer valakinek telik benzinre, akkor arra a havi 1-2 alkalommal megváltandó jegyre miért nem?

Na de mi is az alapvető probléma? Drága a bérlet. Csak hogy egy kicsit össze tudjuk hasonlítani, egy vidéki féléves (!) diákbérlet ára megegyezik a pesti teljesárú bérlet árával.  Ezért cserébe a járatok rosszabb színvonalúak, de kihasználtabbak. Akkor miért is nincs a BKV-nak pénze? És mondjuk miért nem hallani időről időre, hogy mondjuk az SZKT tüntet az alacsony bérezés miatt? Szóval miért is kell ennyit fizetnünk, ha egyszer az utasok csak teljesen összepasszírozódva férnek fel a buszokra? Pontosabban már aki, hiszen így is sokan maradnak a megállókban, mert egyszerűen már nem férnek fel még az alsó lépcsőre sem.Miért kéne ennyit fizetnünk, ha reggel 6-kor is koszos, szemetes busz jön? Azért nem hiszem, hogy olyan nagy luxus lenne legalább a műszak kezdetekor kislagozni a járműveket. Hogy lehet, hogy 20 évvel ezelőtt erre még képesek voltak, ma meg már nem? Azért a bérletek áremelései messze meghaladják az infláció mértékét.

A levél írója javasolta, hogy a felszállás előtt ellenőrizzék az utasok jegyeit, bérleteit. Hiszen mindenki ráér erre, nem? Mit számít, hogy csak minden második busz jön, ahhoz képest, ami a menetrendben fel van tüntetve, és véletlenül sem olyan időpontban, amit kiírtak.A másik fantasztikus ötlete az volt, hogy legyenek beléptető rendszerek. Na erre őszintén kiváncsi lennék! Az adott utcaszakaszokat kisajátítja a BKV, és a földi halandó gyalogosok nem sétálhatnának ott keresztül, vagy hogy gondolta? Honnan lenne rá pénz, ha épp az a baj, hogy nincs pénz? Olyan buszok járnak így is, amit nem felelnek meg sem az EU-s, sem a magyar elvárásoknak. A legtöbb megállóban még csak egy pad sincs, nem hogy üvegkalicka, hogy legalább ne ázzunk szét a buszra várva. Sosem értettem azokat az ötleteket, amik úgy akarnak spórolni, hogy előbb egy extrém nagy plusz kiadást kell hozzzá eszközölni.

És ami végképp kiverte nálam a biztosítékot, hogy "az ilyen embereknek fizetik a segélyt, a mi adónkból". Lássuk csak: azok az emberek, akik busszal járnak mindennap, azok egyrészt dolgoznak/tanulnak, másrészt vesznek bérletet, harmadrészt nem kapnak segélyt, ellenben adóznak. Segélyt a két véglet kap: a szegény, sok gyermekesek, akik nem tudnak dolgozni, és örülnek, ha kenyeret tudnak venni, eszük ágában sincs BKV-zni. A másik fele meg a pofátlan csalók, akik mercedessel, BMW-vel járnak. Épp csak minimálra vannak bejelentve, sok sok poronttyal...stb, azt hiszem nem kell részleteznem ezt. Na nekik meg még derogál is a buszra várni. Szóval most akkor kikről is beszélünk?!

A bejegyzés trackback címe:

https://tundervolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr223314788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása